Followers

Acu Dan Yakult Seperti Irama Dan Lagu

Tuesday, May 29, 2012

Satu ketika dulu acu selalu mengalami masalah dengan perut
selain daripada masalah gastrik, acu juga ada masalah dengan usus
pernah sekali tu, doktor terpaksa bagi acu ubat
untuk membantu menghadam kan makanan yang acu telan.

Sehingga lah pada satu hari tu doktor sarankan supaya
acu mengamalkan minum Yakult
minum dua botol sehari...pagi dan malam
seperti kata tagline dalam iklan Yakult.


"Saya Minum Dua"


Yakult yang didatangkan dalam dua jenis iaitu Yakult Ace

Photobucket

dan juga Yakult Ace Light

Photobucket

Pilihan acu ialah Yakult Ace
biasanya kalau shopping, acu akan beli stok untuk sebulan
dan untuk lebih jimat acu beli pek berkembar macam nie

Photobucket

Jadi stok Yakult sentiasa ada dalam peti ais di rumah acu

Photobucket

Kelebihan minum Yakult nie memang terbukti melancarkan pencernaan
minum Yakult dapat membuatkan perut rasa selesa.

Lagi satu kelebihan nya dapat menghilangkan pecah-pecah di bibir mulut.

Rasa Yakult nie sangat sedap!!!
sebelum cuba Yakult acu pernah try minuman jenama lain
tapi rasanya tak sesedap Yakult

Setiap hari acu mulakan rutin harian acu dengan sebotol Yakult
sebelum keluar pergi kerja dan sebelum bersarapan
benda pertama yang masuk ke dalam usus acu ialah Yakult

Sebotol kecil Yakult acu campurkan dengan dua sudu susu Omega
dan acu tambah kan sedikit air kosong supaya ia kurang manis

Photobucket

Dan kemudian acu shake kan dia agar sebati

Photobucket

Hari acu bermula dengan Yakult dan berakhir pun dengan Yakult
sebelum tidur acu akan ambil sebotol Yakult...WAJIB!!!


Rutin harian ini telah acu amalkan dari tahun 2010 [sini]

Hasil nya???

Alhamdulillah sekarang acu bebas dari masalah usus dan juga gastrik
tapi kena lah maintain pengambilan nya :D

Betul lah kata orang kesihatan yang baik bermula dari dalaman
rasa usus yang selesa menjadikan hidup kita lebih ceria :)

Anda nak menang dengan Yakult???

Tunggu apa lagi...jom LIKE Facebook Yakult Malaysia kat [sini]
kemudian baca arahan seterus nya di sana

Jangan berlengah lagi...LIKE sekarang!!!


LIKE..!! LIKE..!! LIKE..!!






Photobucket

"SomeDay I Will Be Queen' But I Will aLways Be MyselF"

12 xoxo:

[PCL] said...

tu ka ..yakult bole cegah gastrik ...kena bg ank pcl (akak) minum ni selalu. tq.

Kella said...

Acu acu!!!! nak bgtau ni! kita sama lah!!! betul semua cakap acu tu! kita sokong.. hari tu kita nak demam.. tak tahu la.. badan tak sedap kan.. pastu, suami suruh minum yakult, saje minum katanya, sebab biasanya sakit semuanya datang dari perut kan.. dan alhamdulillah.. tak jadi nan demam tau cuu.. alhamdulillah.. kuasa Allah semuanya..
yakult terakhir saya ialah semalam! ni nak kena cari yakult lagi balik ni!
gembira pulak sebab ada gengn minum yakult! sebab biasanya bila saya minum yakult kawan kawan kata saya ni macam budak2.. saudara mara bila datang tengok peti sejuk penuh dengan minumatn kultur ni dia kata saya ni macam budak2 pula.. hiiiiii... jenuh nak nerangkan! hehehe.. ok acu.. panjang sudaaa... hhe

@cu SaYaNg said...

PCL::

insyaAllah dengan izin Allah la
tapi syarat nya kena amalkan 2 botol sehari :)

@cu SaYaNg said...

Kella::

bagus Yakult nie..sebotol kecil nie sangat berbaloi di minum :)

gadisBunga said...

woh. menarik ni acu!

tapi yakult mmg sgt sedap~~

kakcik said...

Oh... bolehlah mak cuba minum yakult ini untuk mengatasi masalah pencernaan. :)

@cu SaYaNg said...

GB::

a'ah...tak puas minum sebab botol kecik..hehehee

@cu SaYaNg said...

kakcik::

cuba lah mak...insyaAllah mak tak kan ada masalah lagi nak buang air :)

prince n princess mum said...

Yummy Yakult!~

@cu SaYaNg said...

PnP Mum::

sedap kan?? heheheee

anaa said...

akak memang tahu cultured drink ni memang bagus..yakult is the best brand la so far yang akak tahu.. akak lagi suka anak2 minum yakult dari vitagen, sebab lebih ori..anak2 je la yang minum tapi.. akak tak berapa suka.. menda masam2 ni akak kurengg..walopun sikit..

Muhammad Hidayat said...

Tapi orang yang ada masalah gastrik x bagus minum sebab kandungan air dia sangat masam...boleh mendatangkan masalah lagi pada penghidap gastrik..