Followers

Syukur...Masih Ada Rezeki Untuk Acu

Thursday, May 3, 2012

Tarikh:: 13-04-2012 (Jumaat)
Seawal jam 5.30pagi acu dan keluarga bertolak ke KLIA dari rumah kakak di BTHO sesampai saja di KLIA terus cari surau...nak solat subuh

Photobucket

Ramai juga sebenar nya jemaah yang berlepas ke Tanah Suci pagi tu
rombongan yang bersama dengan acu seramai 44 orang


Photobucket

acu sama seperti tahun lepas [sini] bersama dengan 4 orang ahli keluarga
mak, kakak, abang dan kakak ipar

Photobucket


Dalam pukul 8.30pagi kami mula masuk ke balai pelepasan

Photobucket

Berbeza dengan tahun lepas [sini]..tahun nie acu naik flight MAS
MH8002 terus ke Madinah
flight berlepas dari KLIA jam 11 pagi...lewat dari jam yang sepatut nya
penerbangan ke Madinah mengambil masa lebih kurang 7 jam 50 minit

Photobucket

Benda alah nie la yang menemani acu sepajang 7 jam lebih dalam flight

Photobucket

Nak layan movie...movie nye tak best la pulak

Alhamdulillah hampir jam 7 malam waktu Malaysia kami selamat sampai
di Airport Madinah....bersamaan dengan jam 2 petang waktu Saudi

Photobucket

Nie pertama kali acu datang Airport Madinah...2 kali sebelum nie semua nya
turun di Jeddah....tak besar mana pun airport nie...kecil je....

Photobucket


Sebenar nya kan sepanjang hampir 8 jam terbang tu kan cuaca sangat berangin....
flight memang asyik bergoyang je....gerun!!!
ayat kursi memang tak lepas dari mulut acu...takut wooooo.......
macam-macam terbayang dalam pala otak nie

Tapi syukur lah kami dapat mendarat dengan selamat :)




Photobucket

"SomeDay I Will Be Queen' But I Will aLways Be MyselF"

18 xoxo:

gadisBunga said...

alhamdulillah selamat semuanya kan. gb teringin sgt nak buat umrah acu. :)

@cu SaYaNg said...

GB::

Ye Alhamdulillah semua selamat...insyaAllah satu hari nanti GB pasti akan sampai juga :)

kakcik said...

Entah bilalah kakcik akan ke sana.

@cu SaYaNg said...

kakcik::

insyaAllah kakcik...nanti akan sampai masa nye...acu tak penah lupa doa kan utk kawan2 acu ketika di sana :)

[PCL] said...

pcl dah simpan niat nih...doakanlah , sambil simpan2 duit...teruja sangat nak ke sana ...
p/s : selamat pulang acu...semoga sesuatu yg indah dikongsi bersama membawa menafaat kpd kami yang membacanya.

Kakzakie said...

Oh... best dapat rasa turun di airpot Medinah. Kakak dulu pun dua-dua di Jeddah...

Alhamdulillah dah selamat, tapi mesti rindu nak kesana lagi kan Cu...

Daddy Ziyyad said...

baca kisah pun saya dah teruja..Insya Allah, kalau ada rezeki dan dipanjangkan umur, saya akan ke sana tahun hadapan...moga kisah2 Acu ni saya boleh jadikan panduan

azmiroy said...

Alamdulillah selamat pergi dan kembali
Saya teringan nak pergi tapi belum kesampaian

aku budak klang said...

alhamdulillah....semuga tercapai doa yg dihajati

Kazen said...

Selamat pergi dan selamat kembali...nak mintak acu doakan semoga hidup sy terurus dan di berada jalan yang benar mohon ye tak pe lah kite sbgai rakan blogger je tapi doa tu tak terbatas untuk sape2 je...mohon sy lulus exam semester ini jugak, semoga Allah merahmati ucu sekeluarga :)

@cu SaYaNg said...

PCL::

insyaAllah niat PCL akan termakbul satu hari nanti :)

@cu SaYaNg said...

Kakzakie::

memang pun kak, sambil menulis entri tentang umrah nie hati sayu je kak
meng"gedik" je nak ke sana semula :(

@cu SaYaNg said...

Daddy Ziyyad::

InsyaAllah Daddy...acu doakan rezeki daddy ke sana satu hari nanti :)

@cu SaYaNg said...

Azmiroy::

terima kasih...insyaAllah nanti ada rezeki tuan ke sana :)

@cu SaYaNg said...

ABK::

Amin...terima kasih kak :)

@cu SaYaNg said...

Kazen::

Terima kasih...insyaAllah acu tak pernah batas kan doa acu...acu doa kan pada semua kenalan tak kira di alam nyata mau pun alam maya :)

ainnoraini said...

alhamdulilah..
insya allah kakain pun teringin kesana satu hari nnt..

@cu SaYaNg said...

kak ain::

insyaAllah kak :)